6/23
Powered by Foleon

Create the content your audience craves.

Find out more
  • Pages
  • Editions
01 Cover ip2 2023
02 Inhoudsopgave ip2 2023
03 Column Jos Baeten ip2 2023
04 Kort ip2 2023
05 Participatiedesk ip2 2023
06 Intermediair dashboard ip2 2023
07 Herijking campagne ip2 2023
08 Robothuisdieren ip2 2023
09 De Klacht ip2 2023
10 Fraude ip2 2023
11 Koningsplein ip2 2023
12 Oekraïnse bij a.s.r. ip2 2023
13 Lunchmaatjes ip2 2023
14 Ondernemingsraad ip2 2023
15 Duurzaam doen - 5 vragen ip2 2023
16 Onderzoek naar zitgedrag ip2 2023
17 Test jouw datageletterdheid ip2 2023
18 In Beweging Sjuul Hendriks ip2 2023
19 Ons familiebedrijf ip2 2023
20 Geldles mbo'ers ip2 2023
21 Betere klantbeleving en minder klachten bij Leven en Hypotheken ip2 2023
22 Eef van Opdorp ip2 2023
23 Mijn vrijwilligerswerk ip2 2023

Nieuw dashboard geeft verkooporganisatie meer inzicht in adviseurs

Het Intermediair Dashboard is volgens Rick Schouten een mooi voorbeeld van co-creatie binnen a.s.r., in samenwerking met extern adviesbureau IG&H. De ad - viseur Distributie is als business owner betrokken bij het project, en beantwoordt een paar vragen over de tool.

Door Sandra Meijer

Wat houdt het Intermediair Dashboard in? ‘Enerzijds biedt het accountmanagers een kijkje in belangrijke data van onafhankelijke adviseurs met wie a.s.r. samenwerkt, zoals de productie- en portefeuilleontwikkelingen. Anderzijds geeft het dashboard ons verkoop­management een beter inzicht op meer strategische thema’s. Zoals ontwikkelingen in de overnamemarkt van adviseurs, op deelmarkten en marktontwikkelingen op bepaalde thema’s en bij doelgroepen. De data komen deels van a.s.r. en deels van het Ratinginstituut Financiële diensten (RIFD) en IG&H. Dat is veel meer dan a.s.r. tot dusver voor de verkooporganisatie beschikbaar had.’

Waarom is dit nuttig? ‘Het dashboard laat niet alleen data zien, maar geeft accountmanagers ook signalen van inzichten die worden waargenomen vanuit die data. Denk aan de productie die sterk afwijkt van een vorig jaar, mogelijke organisatiewijzigingen of een indicatie van de positie van a.s.r. ten opzichte van andere verzekeraars. Ook voorspelt het dashboard hoe het belang van top-50 adviseurs zich gaat ontwikkelen in de verschillende deelmarkten. Door deze signalen vanuit de data komen accountmanagers meer te weten over de adviseurs met wie ze contact hebben, en kunnen hierover met hen in gesprek gaan.’

Wie heeft het dashboard bedacht en gemaakt? ‘Het is in opdracht van de directies uitgedacht en ontwikkeld door een projectteam. Met hierin collega’s vanuit de verkoopteams, ontwikkelaars vanuit team Datawarehouse (DWH) Klantbediening van IT&C én met samenwerkingspartner IG&H. Collega Wout de Greef heeft vanuit team DWH een groot deel van het dashboard gebouwd en het datamodel ontwikkeld.’

Wie hebben er toegang tot het dashboard? ‘Het is bedoeld voor alle managers en accountmanagers van de verkoop­organisatie, van alle productlijnen van a.s.r. De uitrol loopt nu bij de verkoopteams van Inkomen en Schade, en de commerciële directie. Aansluitend wordt het geïntro­duceerd bij de teams van Hypotheken en Pensioenen. En het dashboard blijft in ontwikkeling op basis van feedback en wensen van de gebruikers. Zo zullen we na de closing gaan kijken of we ook de data van Aegon kunnen gaan toevoegen.’ •