Vitality opsnuiven in Zuid-Afrika...

'We hebben ook in Nederland niet stil gezeten'

Het was een bliksembezoek van 3 dagen naar Johannesburg maar daarom niet minder indrukwekkend. Jos Baeten, Chris Figee, Akkie Lansberg, Frank Romijn en Mariëlle van de Merbel bezochten Discovery, het moederbedrijf van Vitality waarmee a.s.r. dit najaar van start gaat.

Mariëlle: ’Het was eigenlijk een kennismaking tussen Discovery en de mensen die Vitality in Nederland gaan doen. Ook was het om ideeën uit te wisselen over de toekomst van Vitality. We hebben het immense gebouw bezocht en onder meer een health check ondergaan waar wij ook in Nederland mee gaan werken. Het servicecentrum voor klanten heeft werkelijk aan alles gedacht. Ze hebben zelfs

een eigen Discovery-geur laten ontwikkelen en de muziek in de wachtruimte past zich aan de drukte aan. Kalme muziek als het rustig is en up-tempo bij grote drukte. En dat alles in een setting van rustgevende kleuren. Heel slim.’


Niet stil gezeten
Tijd om van de natuur te genieten was er niet: ‘Daarom staan Jos, Chris, Frank en Akkie ook met z’n vieren de zonsondergang te fotograferen. Vanaf het dak op een

industrieterrein keek je op prachtige natuur waar de zon net wegzakte. Dus iedereen pakte snel z’n camera.’


‘We hebben in Nederland ook de laatste maanden niet stil gezeten. Zo wordt Ditzo per november direct meegenomen in het Vitality-programma, en kun je ook Vitality afsluiten als je geen klant bent. En natuurlijk ook belangrijk: de partners zijn geselecteerd: beautyproducten bij Etos, waardebonnen van Bol.com en Intersport en Fitbit en Applewatch voor het terugverdienen van het product. En je kunt je beloning ook weggeven aan een goed doel. De start van a.s.r. Vitality is op 4 november. Die datum komt snel dichterbij.’


...en op Papendal
Vitality-ambassadeur Nicolien Sauerbreij

Ook intern wordt er hard gewerkt aan de introductie van a.s.r. Vitality. Op de buitendienstdag van De Amersfoortse kregen alle accountmanagers een presentatie over het nieuwe concept. Daarnaast kregen ze een hardloop- of volleybalclinic onder leiding van topsporters Gregory Sedoc (deed 3 keer mee aan de Olympische Spelen voor hordelopen) en Nicolien Sauerbreij (gouden medaille voor Snowboarden op de Olympische Spelen van 2010). Gregory en Nicolien zijn ambassadeurs van Vitality.


De accountmanagers konden bij de clinics een FitBit uitproberen. Deze activiteitenmeters kun je gebruiken in combinatie met het Vitality-programma. Ze meten bijvoorbeeld het aantal stappen, de hartslag, de slaapkwaliteit en het aantal beklommen trappen. Mariëlle van de Merbel: ‘De accountmanagers van De Amersfoortse zijn een belangrijke schakel in het succes van a.s.r. Vitality. Zij moeten het intermediair prepareren en enthousiasmeren. Een aantal collega’s was in instantie best sceptisch, maar aan het einde van de dag was iedereen laaiend enthousiast.’

Vitality-ambassadeur Gregory Sedoc