Vliegende start voor platform Duurzaam Wonen

Door Vivian Mulder

Het nieuwe platform Duurzaam Wonen, met praktische tips en inspiratie, beleeft een vliegende start met onder anderen money blogger Renée Lamboo, Pinterest en een eigen nieuwsbrief. Birgit Johansson: ‘Renée heeft gemiddeld per blog al zo’n 10.000 lezers.’ Dit alles draagt bij aan de positionering van a.s.r. als duurzame verzekeraar en hypotheekverstrekker.

Birgit Johansson

Op het platform worden praktische tips en inspiratie rondom duurzaam wonen aangeboden via blogs en sinds kort ook een nieuwsbrief. Met als doel bijdragen aan de positionering van a.s.r. als duurzame verzekeraar en hypotheekverstrekker. En voor de bezoeker van het platform, en tevens potentiële klant, is de motivatie vaak geld besparen, comfortabel wonen en een positieve bijdrage leveren aan de duurzame woonomgeving.

Birgit Johansson van Hypotheken: ‘Het is duidelijk te zien dat mensen interesse hebben in duurzaam wonen. De blogs worden goed gelezen. Het zijn aansprekende blogs waar je vaak al direct iets mee kunt of simpelweg iets meer door te weten komt.’

Samenwerkingen Om de juiste doelgroep te bereiken is er een samenwerking gestart met PorteRenee.nl. Renée Lamboo is een money blogger en finance-influencer die met gezamenlijke content over duurzaam wonen op haar blog veel mensen bereikt, zo’n 10.000 lezers per blog. In haar blogs, berichten op sociale media, podcasts en binnenkort video’s legt zij de link naar het platform Duurzaam Wonen van a.s.r.

Fleur Gorissen van Schade: ‘PorteRenee past heel goed bij het platform want als je kijkt naar wat voor mensen zich inzetten in verduurzaming, zijn dat vrouwen in de leeftijd van 30 tot 50. En dit is tevens de doelgroep die PorteRenee volgt. Vrouwen zijn daarnaast ook degenen die de financiële broek aan hebben in huis. Dus dit is de groep die je wilt beïnvloeden als het gaat om keuzes maken over de hypotheek en verzekering.’

Enkele influencers, zoals Merel Wildschut van De Groene Meisjes, Jelle Derckx van Growthinkers en Marjan Heemskerk van The Happy Financial schreven gastblogs voor het platform.

Pinterest-account Voor het eerst is Pinterest ingezet vanuit a.s.r. Het Pinterestaccount ‘Duurzaam wonen’ fungeert als aanvulling op de content van het platform. Fleur: ‘Want waar zoeken mensen naar inspiratie over wonen? Op Pinterest! En daarbij is uit onderzoek gebleken dat als mensen verbouwen of gaan verhuizen er ook meer aandacht wordt besteed aan verduurzaming.’ Birgit vult aan: ‘Inmiddels heeft het Pinterestaccount 3,8 miljoen weergaven per maand; door de campagne “duurzaam schadeherstel” kwam deze in een stijgende lijn.’

Nieuwsbrief Het initiatief van Birgit en Fleur blijft uitbreiden. Sinds 1 februari is er ook een nieuwsbrief waarop mensen zich kunnen abonneren. Elke maand krijgen de abonnees vier titels van blogs die op het platform zijn geplaatst in de vorm van een nieuwsbrief toegestuurd. Birgit: ’Het plan is om deze nieuwsbrief standaard aan te bieden aan nieuwe klanten die een duurzame hypotheek afsluiten bij a.s.r. Ook wordt er gewerkt aan een magazine voor nieuwe klanten met een verwijzing naar het platform en klanten een mogelijkheid geeft om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.’

Fleur Gorissen

Toekomst

Het Wereld Natuur Fonds heeft a.s.r. benaderd voor een samenwerking, wat kan leiden tot gezamenlijke acties of het delen van elkaars content. Daarnaast is a.s.r. genomineerd voor de Sustainable Brand IndexTM, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Waarin de verduurzamingshypotheek en de content over duurzaam wonen een grote rol hebben gespeeld in de nominatie.