En ook dit is om nooit te vergeten...

Sytze Hobma-ten Zeldam had een bruiloftsverzekering van De Amersfoortse. ‘Daarvan heeft indertijd nog een foto in het personeelsblad gestaan (moet na juni 2002 geweest zijn). Het was een goed winstgevend product, maar het is uit het assortiment gehaald nadat de schadeportefeuille van De Amersfoortse is overgegaan naar AMEV indertijd.’

Nancy Moekotte is in 1998 gestart bij De Amersfoortse. ‘Ik vind het zelf beetje lastig om anekdotes op papier te zetten maar er is in opdracht van Jacques van Ek een boek verschenen “de Jongens van De Amersfoortse”. Hier staan ook heel veel verhalen in van de begintijd.’

Mira Wildbret: ‘Ik heb hier thuis nog een nieuwe beer staan met een A op zijn voetzool. Dat is een tijd lang het geboortecadeautje geweest bij De Amersfoortse. Die beren werden aangekocht bij het bedrijf waar mijn man destijds werkte. Vandaar dat ik er 1 heb staan.’

Laila de Rooij: ‘Wim Braakhuis (jurist meer dan 40 jaar in dienst geweest) en ikzelf (als teammanager claims) hebben ooit een “ongediertebestrijder” gesproken die van ons geen arbeidsongeschiktheidsuitkering toegekend kreeg. Had eerst telefonisch de nodige verwijten gemaakt en zou wel even naar ons toe komen. Stapte bij De Amersfoortse binnen in zijn werkkleding en met zwarte handen. Sprak behoorlijk felle taal uit over het stopzetten van zijn uitkering. Wim en ik kregen hem tot bedaren en hij vertrok. Later bleek dat deze “plezierige” klant bij de DAS rechtsbijstand in het pand was geweest, zijn bus de ingang had geblokkeerd en daar met het meubilair was gaan gooien om er vervolgens hardhandig door de beveiliging uitgezet te worden.’

Jolanda Baltus: ‘1988 was het jaar waarin we ons 50-­jarig bestaan vierden. Naast de herinneringen van een megaspektakel qua feest, begon dat jaar met de ontvangst van alle medewerkers via de hoofdingang -alle andere deuren waren op slot- door de voltallige directie die ons zoenend een gelukkig nieuwjaar wenste met een grote rode roos. De vazen op de afdeling werden gedurende de ochtend steeds indrukwekkender en de hilariteit des te groter voor mensen die later aan kwamen. Voor mij was het heel indrukwekkend om op deze wijze aan de directie te worden voorgesteld omdat ik nog maar 2 weken in dienst was.’

DIRECTEUR INKOMEN EWOUT HOLLEGIEN: ‘Juist de komende periode is het aan ons als medewerkers om te bewijzen dat het alleen een naamsverandering is. En dat de unieke kenmerken van De Amersfoortse behouden zijn gebleven bij a.s.r. Die van onderlinge loyaliteit tussen collega’s, met ondernemingsgeest en een ongeëvenaarde product- en marktkennis. Want door deze kenmerken zijn wij marktleider en hebben wij de hoogste klant- en adviseurstevredenheid van de gehele markt.’

DIRECTEUR ZORG AKKIE LANSBERG: ’Wist je dat De Amersfoortse ooit begon als ziektekostenverzekeraar in 1938? Dat was het Wit-Blauwe Kruis. Een vooruitstrevende zorgverzekeringsmaatschappij, die geloofde in de best mogelijke zorg voor zijn verzekerden. Die overtuiging is nooit veranderd. Bovendien richten we ons tegenwoordig ook op het stimuleren van gezonde keuzes van onze verzekerden en eigen medewerkers. Nu het merk De Amersfoortse is overgegaan naar a.s.r, zal dat wit-blauwe hart onverminderd hard doorkloppen in onze medewerkers en voor onze klanten: hen de best mogelijke zorg bieden als dat nodig is en ziekte helpen te voorkomen door het stimuleren van gezonde keuzes.’