Kort nieuws

Kunstwerk van De Amersfoortse hangt nu in a.s.r.-kantoor

In de gang naar de garage hangt sinds kort een nieuw kunstwerk. Deze compositie van verschillende schilderijen en objecten van de Utrechtse kunstenaar Jelis van Dolderen (1954) hing eerder in het hoofdkantoor van De Amersfoortse en is nu beneden in het a.s.r.-gebouw gereconstrueerd. De verschillende elementen zijn op precies dezelfde wijze tussen de potloodlijnen opgehangen als in Amersfoort. Sigrid Vegter, conservator: ‘Dit werk is heel herkenbaar van Jelis van Dolderen. Hij heeft namelijk een eigen beeldwereld geschapen. Zijn uitgangspunt zijn de schilderkunstige elementen vorm, kleur en textuur. De abstracte elementen die hij creëert staan symbool voor de hemel, aarde en ruimte. Hij rangschikt deze elementen tot er een nieuwe compositie ontstaat. Hij zoekt net zo lang tot het voor hem een harmonische orde is geworden.’

Dit werk van Van Dolderen is in 2002 aangekocht door de kunstcommissie van De Amers-foortse voor een speciale plek in het toenmalige nieuwe hoofd-kantoor. De kunstcommissie koos voor het aankopen van abstracte kunst van hedendaagse kunstenaars omdat dat goed bij het nieuwe gebouw zou passen.


Collega’s doneren Postcodeloterijbonnen aan Voedselbank

Inkomen-collega Heidi van Iersel kwam met de tip; iedereen die lid is van de Postcodeloterij kreeg in de eerste twee weken van november een bon thuis gestuurd ter waarde van € 12,50 om in te wisselen voor een duurzame maaltijd bij Albert Heijn. Maar, in plaats van deze bon zelf in te wisselen kun je hem ook doneren aan de Voedselbank. Na een berichtje op Infonet hebben meerdere collega’s hun bon in de box bij de Facility Desk gedaan of per post toegestuurd. En zo heeft Foundation-collega Mandy van Schaaik 21 bonnen afgeleverd bij de Voedselbank aan de Utrechtse Amsterdamsestraatweg.


Gamification niet alleen voor de lol

Wil je meer weten over a.s.r.-brede onderwerpen en kennis opdoen op specifieke terreinen (zoals phishing, of onderwerpen alleen voor jouw businessline), doe dan mee met Gamification.

Door meerdere keren per week een paar korte vragen te beantwoorden, blijft je kennis door de herhaling beter op peil. Het kost je per dag maar een paar minuten. Als je wilt, kun je tussendoor een spelletje spelen, maar dat hoeft niet. Bijkomend voordeel: je verdient punten voor leuke prijzen, zoals een koffiekaart, een boek, een uur personal training en nog veel meer. En meerdere keren per jaar kun je je punten doneren aan een goed doel. Meer weten of meespelen? Ga naar Infonet, Tools & Sites en klik onder HR Tools op Gamification.


SPOILER ALERT Antwoorden van de ‘quiz’ bij het artikel over online klantdata (nog even overslaan, als je het artikel nog niet hebt gelezen) Vraag 1 We hebben enkele families Cha Cha en geen enkele klant die Tango heet. Vraag 2 Er zijn ongeveer 40 klanten die Hakken heten maar Disco komt 5 keer zoveel voor. Vraag 3 Dat is de wals.