Nieuwe afsluitmodule Zorg keert de zaken om

Dit zorgseizoen maakt De Amersfoortse gebruik van een nieuwe module waarmee de klant zijn zorgverzekering afsluit, al dan niet in combinatie met a.s.r. Vitality. Martin van der Wielen en Tim van Keulen vertellen namens het team van collega’s van Zorg en Innovatie & Digitaal over deze vernieuwing. ‘Bij veel verzekeraars moet je een product kiezen en dan kijken welke dekking daarbij hoort. Wij doen het andersom. De klant voert zijn zorgbehoefte in en op basis daarvan komt de meest geschikte zorgverzekering naar boven. Daarin zijn we redelijk uniek in de markt!’

Door Sandra Meijer

Martin van der Wielen (links) legt uit waarom voor een nieuwe module is gekozen: ‘De vorige was ontwikkeld door en in beheer bij een externe partij. Dit had 2 nadelen. Ten eerste waren de data over het gebruikers gedrag beperkt. Daarnaast duurden aanpas singen lang en was er weinig flexibiliteit. De nieuwe afsluitmodule is intern gezamenlijk ontwikkeld door Zorg en Innovatie & Digitaal. Hierdoor kunnen we de module in overleg continu aan de gebruikerswensen aanpassen. Een ander voordeel is dat we nu alles van voor tot achter meten en exact zien wat de gebruiker doet. Uiteraard geanonimiseerd!’ Dat zijn niet de enige voordelen, zo vertelt Tim van Keulen (rechts). Belangrijk zijn ook de pluspunten voor de klant. ‘We gaan uit van de behoefte van de gebruiker en niet van een “product push”. Dit is redelijk uniek in de markt. In de module kun je als gebruiker je zorgbehoeftes selecteren en op basis van deze keuzes koppelt de module de juiste producten aan elkaar. Wij geven de klant dus de tools om op basis van zijn eigen zorgbehoefte een zorg verzekering af te sluiten. Dit in tegenstelling tot veel andere zorgverzekeraars. Daar kies je een product en moet je in een PDF opzoeken in hoeverre dit product aansluit bij jouw zorgbehoefte. We zijn natuurlijk nog niet klaar en blijven de module op basis van de data verbeteren. En we hopen op een succesvol zorgseizoen!’