Sander Winkel, directeur Poliservice:

‘Wij worden de adviesorganisatie
van de toekomst'

Poliservice is de adviseur bij wie je – met personeelskorting – onder andere schadeverzekeringen kunt afsluiten. En veel a.s.r-collega’s hebben via Poliservice hun hypotheek lopen. Maar Poliservice is meer dan dat. Zo is zij adviseur voor 128.000 klanten verspreid over heel Nederland en ze heeft als doel om zich verder te ontwikkelen naar de service-en adviesorganisatie die klaar is voor de toekomst.


Door Sandra Meijer


Een belangrijke tak van Poliservice zijn de personeelsverzekeringen. Monique van Lunteren, adviseur hypotheken, benoemt meteen een mogelijk misverstand: ‘Medewerkers denken soms dat wij alleen a.s.r.-producten aanbieden, maar dat is niet zo. Ook niet wat hypotheken betreft. Je kunt bij ons ook een hypotheek van Nationale Nederlanden, Florius of ABN afsluiten, om maar iets te noemen. Want het gaat om het beste voor de klant!’
Voor schadeverzekeringen biedt Poliservice een korting van 40% op de a.s.r.-verzekeringen. ‘Dat maakt het uiteraard wel heel aantrekkelijk om voor a.s.r. te kiezen.’


Toekomst

Sander Winkel (rechts op de foto) is directeur Poliservice en zijn enthousiasme is aanstekelijk. ‘We zijn adviseur voor 128.000 klanten verspreid over heel Nederland en zien dat er steeds meer behoefte is aan integraal advies. Poliservice helpt consumenten, ZZP’ers en werknemers bij het maken van financiële keuzes over onderwerpen die relevant voor ze zijn.‘ Ook de personeelsverzekerin­gen vallen onder Poliservice. ‘Om welke klant het ook gaat, het belangrijkste is dat we iedereen willen helpen. De verkoop van een product staat op de tweede plaats. Met over heel 2019 een NPS van ruim boven de 55, blijkt dat onze klanten dat weten te waarderen.’

Daarbij blijft het belangrijk om de processen in de keten zo efficiënt mogelijk in te richten om de kosten laag te houden. ‘Onze lage kosten vertalen zich bij hypotheken en pensioenen in zeer concurrerende adviestarieven.


Verhuisd

Er is vorig jaar het nodige gebeurd bij Poliservice. In het weekend van 1 juni is het bedrijf verhuisd van Zeist naar het a.s.r.-pand (Paars 7). En begin juli is Stoutenburgh adviesgroep (voorheen onderdeel van Generali) geïntegreerd binnen Poliservice.

Van de 42 collega’s bij Poliservice houdt 85 procent zich bezig met direct klantadvies. ‘Doel is dat wij ons verder ontwikkelen naar de service- en adviesorganisatie die klaar is voor de toekomst. Van reactief informeren en adviseren naar proactief en persoonlijk adviseren. Dat gaan we onder meer inhoud geven in nieuwe service­initiatieven in samenwerking met het schadebedrijf.Met persoonlijke content gaan we klantgroepen benade­ren met voor hen relevante informatie.’

POLISERVICE:

· 128.000 klanten

· 42 medewerkers


Adviseur van:

o 2,2 miljard euro uitstaand hypotheekgeld

o 73.000 levensverzekeringen

o Ruim 200 collectieve pensioenregelingen

o Ruim 105.000 schadeverzekeringen


Samenwerking met bedrijfsonderdelen

Sander doelt hiermee op het ‘customer service platform’, waar Poliservice door Schade over is getipt en waarmee samen met Schade een pilot draait. Martin de Borst, senior adviseur Poliservice: ‘Hier kan a.s.r. als verzekeraar niet direct iets mee, maar wij als adviseur wel. Het is een soort Mijn-omgeving voor klanten, met al zijn producten. Maar dan uitgebreider, want een klant krijgt op basis van zijn eigen situatie gepersonaliseerde en relevante content. Zo krijgt hij bijvoorbeeld via de mail nieuws of kennisstukken over hypotheekrenteaftrek als hij een eigen huis heeft. Ook kunnen wij proactief klanten informeren over preventie en wijzigingen van voorwaarden. Deze mogelijkheden helpen ons om de zorgplicht nog beter te kunnen invullen.’

En de acties hebben resultaat: 60% bekijkt info, 10% komt in actie. ‘We zijn een soort proeftuin. We kijken hoe we de hele klantbediening kunnen verbeteren. Dit koppelen we terug, ook aan a.s.r. Zo helpen we de hele keten.’


Voordelen

Volgens Martin is de samenwerking met a.s.r. duidelijk geïntensiveerd nu Poliservice in het a.s.r.-pand zit en ook Monique ziet er de voordelen van in. ‘Het geeft medewer­kers een hoop gemak. Je kunt onder werktijd langskomen voor een advies. Het is wel handig om eerst een afspraak te maken, dan weet je zeker dat we alle tijd voor je hebben. Nogmaals, we geven onafhankelijk advies, een oriëntatiegesprek voor een hypotheek is gratis en de verplichte advieskosten daarna zijn relatief laag. Dus heb je vragen over verzekeringen of een hypotheek, bel ons of kom gerust langs!’


Contact met Poliservice

  • Team hypotheken en vermogen: hypotheek@poliservice.nl
  • Team schade: verzekeren@poliservice.nl
  • Bel met: 030 698 18 18 en kom dan langs op Paars 7


Personeelskorting

Benieuwd naar de voorwaarden voor Pesoneelskorting, kijk dan hier.